Top gereedschap voor patiëntbetrokkenheid voor 2021

Deel:
Hoe verbonden en betrokken bent u met uw patiënten, zowel nieuwe patiënten als degenen die al enige tijd bij uw praktijk zijn?

Meer dan ooit is de betrokkenheid van patiënten een belangrijk onderwerp van discussie geworden in 2020, gezien de gevolgen van de huidige wereldwijde pandemie die Covid-19 infecties veroorzaakt.

Verbeterde connectiviteit zal een belangrijk aspect zijn van de betrokkenheid van de patiënt. Volgens Healthcare IT News, voorzien de industriewaarnemers dat de gezondheidssystemen ,,een holistische benadering van de toegang tot en de overeenkomst van de patià “nt zullen nastreven,” citerend DocASAP CEO Puneet Maheshari, die opmerkte dat ,,de Aanbieders en de gezondheidssystemen aan meer verenigde, omni-channel oplossingen zullen kijken om de ervaring van de gezondheidszorgconsument te verbeteren en hiaten in zorg te dichten”.

De omnichannelaanpak omvat verschillende communicatiemogelijkheden, waaronder e-mail, sms en telefoon, zodat patiënten de meest geschikte methode kunnen kiezen. Met dat in gedachten moet u weten dat oplossingen binnen uw bereik liggen om de betrokkenheid te vergroten.

In dit artikel zullen we 19 tools delen die u nodig zult hebben en die patiënten vaak verwachten als het gaat om de betrokkenheid van de patiënt:

1. 1. Telehealth
Om de verliezen aan geduldige inkomsten als gevolg van het verminderde voetverkeer in de medische voorzieningen tijdens de pandemie van het coronavirus te helpen compenseren, is het gebruik van telegezondheidszorg door de begunstigden van Medicare toegenomen, met wekelijkse “virtuele bezoeken” die toenemen tot 1,7 miljoen in april van het 13.000-niveau voordat de pandemie begon, volgens RevCycleIntelligence.

2. 2. Betalingsplannen
Nu meer patiënten kiezen voor plannen met een hoog eigen risico, kunnen zorgverleners zich bezighouden met degenen die problemen verwachten met het tijdig betalen door hen aan te bieden zich tijdens de registratie in te schrijven met een betalingsplan. Floyd Medical Center in Georgia heeft een programma opgezet om rekeningen te sturen naar een leverancier voor die patiënten die niet hadden gereageerd voor twee factureringscycli.

3. 3. Kunstmatige intelligentiesystemen
AI bevindt zich nog in een vroeg stadium van ontwikkeling, maar in de toekomst kunnen artsen anticiperen op het gebruik van AI en automatisering om meer op maat gemaakte zorg te leveren aan elke patiënt en om te communiceren via tekst en stem om ervoor te zorgen dat ze hun zorgprotocollen opvolgen.

4. 4. Afspraak Herinneringen
Hoe vaak vergeten patiënten een aankomende afspraak? Het verlagen van de no-show rate is een waardig doel, omdat het iedereen tijd en moeite bespaart. Software die is gekoppeld aan uw elektronische patiëntendossiers kan automatische herinneringen over aankomende afspraken aan de patiënten sturen, bijvoorbeeld met een tijdig sms-bericht.

5. 5. Patiëntenportaal
Een eenvoudige computerkiosk in uw wachtkamer is alles wat u nodig heeft om een rudimentair patiëntenportaal op te zetten, zoals opgemerkt door iPatient Care. Tegelijkertijd kunt u de patiënten thuis via hun eigen desktop- of laptopcomputer verbinding laten maken met de portal. Zij loggen in op de portal om gemakkelijker met uw personeel in contact te komen.

6. 6. Vaccinaties
Vaccinaties moeten volgens schema worden uitgevoerd en uw organisatie kan vertrouwen op EHR-software om uw personeel te helpen contact op te nemen met patiënten die een injectie nodig hebben. Dit houdt in dat kinderen bepaalde vaccinaties krijgen voordat ze naar school mogen om vaccins te gebruiken voor de behandeling van oudere mensen, zoals het afweren van gordelroos.

7. 7. Demografie
Gebruik de bevolkingsgegevens die zijn opgeslagen in uw patiëntendatabase om patronen en trends te ontdekken in de groep die u in de lokale gemeenschap bedient. U kunt in uw gegevens ontdekken dat u een grotere groep dementiepatiënten of kinderen met bijvoorbeeld autisme hebt, wat u vervolgens kan leiden tot het versterken van het personeelsbestand met specialisten die zich met deze aandoeningen bezig kunnen houden.

8. 8. Up-Front Betaling Programmering
Om de inkomstenstroom in uw kantoor te versnellen, zorgt u ervoor dat uw software voor het beheer van de inkomstencyclus het gemakkelijker maakt om niet alleen betalingsplannen aan te bieden, maar ook om patiënten aan te moedigen om op het moment van de dienstverlening zelf te betalen.

9. 9. Patiëntenbewaking op afstand
Nu steeds meer mensen gebruik maken van telegeneeskundesystemen om virtuele ontmoetingen met patiënten te organiseren, zien we ook dat er meer apparaten op netwerken worden aangesloten. Een hartpatiënt kan bijvoorbeeld met een monitor naar huis gaan, of u kunt met een aangesloten pulsoxymeter het zuurstofgehalte in het bloed van de patiënt in de gaten houden.

10. 10. Voortdurende patiënteneducatie
Uw patiënten kunnen zich zekerder voelen over hun prognose en het behandelplan dat u ontwikkelt wanneer ze een beter idee hebben van wat ze kunnen verwachten dat er met hen zal gebeuren. Naast gedrukte brochures en muurposters kunt u hen informatieve video’s laten zien en interactieve software gebruiken om hen te informeren over een ziekte of een behandelingsmodaliteit.

11. 11. Aangepaste apps
Patiënten zijn al gewend aan het gebruik van apps van hun favoriete bedrijven, zoals een bedrijf waar ze regelmatig winkelen. U kunt uw eigen app ontwikkelen voor uw organisatie en deze vervolgens gebruiken als een manier voor patiënten om contact te leggen en te houden met uw personeel, van het doen van vragen tot het reageren op herinneringen over afspraken.

DR1 DR2 DR3 DR4 DR5 DR6 DR7 DR8 DR9 DR10 DR11 DR12 DR13 DR14 DR15 DR16 DR17 DR18 DR19 DR20 DR21 DR22 DR23 DR24 DR25 DR26 DR27 DR28 DR29 DR30 DR31 DR32 DR33 DR34 DR35 DR36 DR37 DR38 DR38 DR39 DR40 DR41 DR42 DR43 DR44 DR45 DR46 DR47 DR48 DR1 DR2 DR3 DR4 DR5 DR6 DR7 DR8 DR9 DR10 DR11 DR12 DR13 DR14 DR15 DR16 DR17 DR18 DR19 DR20 DR21 DR22 DR23 DR24 DR25 DR26 DR27 DR28 DR29 DR30 DR31 DR32 DR33 DR34 DR35 DR36 DR37 DR38 DR38 DR39 DR40 DR41 DR42 DR43 DR44 DR45 DR46 DR47 DR48 DR1 DR2 DR3 DR4 DR5 DR6 DR7 DR8 DR9 DR10 DR11 DR12 DR13 DR14 DR15 DR16 DR17 DR18 DR19 DR20 DR21 DR22 DR23 DR24 DR25 DR26 DR27 DR28 DR29 DR30 DR31 DR32 DR33 DR34 DR35 DR36 DR37 DR38 DR38 DR39 DR40 DR41 DR42 DR43 DR44 DR45 DR46 DR47 DR48 DR1 DR2 DR3 DR4 DR5 DR6 DR7 DR8 DR9 DR10